Thursday, June 6, 2013

Servische bondscoach: "Liever Kroatië dan België op eerste plaats"

Servische bondscoach: "Liever Kroatië dan België op eerste plaats"

  Sinisa Mihajlovic heeft over de tweestrijd tussen België en Kroatië een uitgesproken mening. © ap.
UPDATE De Servische nationale ploeg trainde deze namiddag in het Koning Boudewijnstadion in Brussel, één dag voor de WK-kwalificatiematch tegen de Rode Duivels. Vóór de training liet bondscoach Sinisa Mihajlovic uitschijnen dat hij Kroatië een handje wil helpen. "Ik heb meer vrienden bij Kroatië dan bij België, dus hoop ik dat Kroatië de eerste plaats pakt", aldus Mihajlovic.
© reuters.
© reuters.
Aleksandar Kolarov. © ap.
Dat er druk ligt op zijn ploeg, wilde Mihajlovic niet geweten hebben. "Ik denk niet dat het Servische volk bij deze stand in de poule nog uitgaat van kansen op kwalificatie, dus druk is er niet", luidt het. "Sowieso mogen we deze wedstrijd niet anders aanpakken dan de heenmatch (0-3). We zullen de Belgen op dezelfde manier bekampen als toen. Akkoord, de selectie is nu ietwat jonger. Maar ook de jongere spelers moeten dezelfde stijl aannemen. We zullen op dezelfde manier opbouwen."

Tweestrijd
Ook over de tweestrijd om de eerste plaats tussen Kroatië en België had Mihajlovic een uitgesproken mening. "Als ik eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik liever zou hebben dat Kroatië op de eerste plaats eindigt. Ik heb meer vrienden bij de Kroaten dan bij de Belgen. Al is de Belgische ploeg volgens mij individueel sterker."

Onder vuur
Door een barslechte kwalificatiecampagne tot dusver (zeven punten uit zes wedstrijden) ligt Mihajlovic als bondscoach de laatste maanden erg onder vuur. "Na de laatste kwalificatiewedstrijd in oktober ga ik samenzitten met de bond. Dan zullen we een beslissing nemen over mijn toekomst."

Kolarov: "België meer kans"
Grappige noot: de Servische verdediger Aleksandar Kolarov sprak zich anders dan zijn bondscoach uit over de kansen van de Rode Duivels. "België heeft een heel sterk team", aldus de ploegmaat van Vincent Kompany bij Manchester City. "Ik geef hen meer kans op de eerste stek dan Kroatië. Dat er in onze selectie deze keer wat meer beloftevolle jonge namen zitten dan in de vorige wedstrijd, had ik niet verwacht. Maar het maakt op zich niets uit. Ook de jonge spelers willen winnen van België. Iedere wedstrijd betekent een nieuwe uitdaging. Ik heb het gevoel dat we er klaar voor zijn."

No comments:

Post a Comment